Hjalp till livet

Idag ar det regnigt, kallt o blasigt. och man kan ju inte ga ut nar det regnar... det ar ju farligt for da blir man blott! (haha, lite skillnad mot sverige, da skulle vi ju typ aldrig kunna ga ut dar.) Sa vi ar inne och kurar och myser med barnen idag.
 
Tank att varje morgon motas av leenden och kramar! det ar ett harligt jobb det. Att vara har ger mkt till bade mig och till barnen. Utan oss volontarer skulle det inte fungera har med barnen och darfor kanns det sa meningsfullt att vara har. Manga av barnen har gatt igenom hemskheter och ar i behov av mycket narhet och att det finns nagon for dem och ger dem tid och karlek.Tank att kunna ge av sin tid till andra, det ar nagot som gor stor skillnad for andra och det som Jesus vill att vi ska gora for andra. Sa man behover inte aka sa langt som till Sydafrika utan det finns behov overallt, aven pa hemmaplan. Ta chansen, du ocksa!
 
Utan sponsorer och donationer skulle det inte heller fungera har. Det finns inte mkt pengar sa klader, leksaker och andra saker skanks av folk som bor har runtomkring. De som bor pa hemmet betalar ingenting, men jobbar du far du betala en liten summa. Det finns aven nagra barn som inte bor pa hemmet och de far betala lite mer och pa sa satt far man in lite pengar.
 
Jag forundras varje dag over vilket fantastiskt jobb som gors har och hur det hjalper manniskor till ett battre liv! Manga av mammorna som kommer hit var hemlosa, misshandlade, arbetslosa och darmed tappar man tron pa livet och ger upp. Men genom att komma hit far de hjalp och livsgnistan tillbaka. Mammorna kan fa ett fungerande liv igen for sig sjalv och sitt barn. Det ges mojlighet genom alla fantasiska manniskor och en tro pa Jesus om att vi ska hjalpa var nasta. Tack Jesus!
 
I Matt 25:40 star det att Jesus sa:
’Sannerligen, vad ni har gjort för någon av dessa minsta som är mina bröder, det har ni gjort för mig.’
 
Hoppas ni far en fortsatt bra vecka och glom inte att Jesus ga med dig!


Kommentarer
Lisa

Hej Marie!

Härligt att läsa om verksamheten du finns i, att det fungerar så bra! Visst är det fantastiskt att kunna hjälpa...och alla kan som du skriver...och vi får en bättre värld, det är så Jesus vill ju!

Gud välsigne dig där du är!

Jag har det bra jag med!

Kram, Lisa

Svar: Ja visst ar det harligt, jag forsokte att kommentera pa din blogg oxa, men det gick inte. Vilket fantastiskt jobb du gor dar! du verkar ha de bra! kram
Marie

2012-10-10 @ 21:52:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marie I Sydafrika

mitt äventyr och vardag som volontär i sydafrika...

RSS 2.0