En fantastisk resa!

En fantastisk resa!

 

Ja, nu har jag vart tillbaka i Kapstaden några dar efter en helt fantastisk resa! Inte mkt att klaga på, i så fall att jag inte skulle vilja att det va slut...

 

Men frågan är hur jag ska kunna berätta om allt och få fram den riktiga känslan?! Ska dock göra ett försök att sammanfatta... mer kommer nästa vecka då jag kan visa bilder oxå.

 

Vi har åkt 7197km, i en ”lastbil” på ofta skumpiga, snirkliga, öde vägar genom Namibia, Botswana, Zimbabwe och Sydafrika.

 

Vi har varit ett härligt gäng, 20st, som har rest ihop, i olika åldrar (21-57år) och från olika länder (Europa, USA och Sydkorea). I början undrade jag ”hur ska det här bli?”, men ganska snart var vi en enda stor familj! med 2 goa zimbabwier till guider. Vi har haft så roligt ihop.

 

Har upplevt, sett, gjort, träffat massa!!! Levt bushlife med tält, eld och magiska stjärnhimlar och soluppgångar/nedgångar. Njutit varje dag och älskar Afrika mer och mer för varje dag.

 

Vi har träffat många härliga människor, himba-stam, bushmän (san-stam)  mm som bara ger av sig själva och välkomnar oss. Dansade ex bushdans med en bushman! Här lever många väldigt enkelt i små hus. Många gånger fick vi stanna lastbilen för att getter, åsnor, kor eller hästar ville korsa vägen!

 

Vi åkte också ibland förbi elefanter, giraffer och zebror i kanten av vägen. Afrika levererar! Dessutom var vi på safaris då vi såg fler djur, nära och många.

 

 

Sett fantastiska landskap – ex delta och öknen.  Jag var glad att det inte längre var sommar, för då kan det vara 55grader i öknen! Galet. Det räckte väl med 39grader!

 

Jag gillar ju äventyr så det har jag oxå gjort – hoppat fallskärm, kört forsränning och paddlar kanot. Tänk dig att hoppa rakt ut från ett flygplan 3km upp i luften! Det är grejer det. Älska fallskärm!

 

 

Vi var vid Victoriafallen! Så maffigt och snyggt. 1700m brett och 108m högt (som mest)! Så nice. Ett av världens sju underverk. Check!

 

 

Ja, det var lite av mina 3 underbara veckor! Så svårt att beskriva det, det måste upplevas! Men nu vet ni lite iaf, och fråga gärna om det är något ni undrar...

 

 

 

Det här är min sista vecka i Sydafrika, så det blir avslut och säga hejdå. Känns konstigt, men mest skönt att komma hem igen. På torsdag säger jag: Hej Sverige!



Kommentarer
Gunvor

Roligt att höra att du har haft en så bra resa med massor av upplevelser och att allt har gått bra.
Kram Gunvor

Svar: Japp. tack för alla dina kommentrer.
Marie

2013-05-30 @ 20:37:23
Elin

Ååååh vad roligt! Jag vill se bilder!! En massa bilder!

Svar: Yes!! nu kommer massa bilder! ses imorn, blir kul.
Marie

2013-05-31 @ 19:16:38
URL: http://elinsara.blogg.se
Pappa

Härligt! En sån fantastisk resa. Ser fram emot bildbeviset från fallskärmshoppet.

2013-05-31 @ 21:10:17
Annelie

Låter superhäftigt! Välkommen hem till Sverige, Marie!

Svar: Väldans häftigt! Tack.
Marie

2013-06-01 @ 17:11:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marie I Sydafrika

mitt äventyr och vardag som volontär i sydafrika...

RSS 2.0