Bildregn från två härliga veckor med familjen!

 
 

Nu är jag just hemkommen från helgens läger med kyrkan. Den innehöll många möten med olika folk, bra predikningar, volleyboll, simning, mat, fin utsikt över hav o berg mm. Men jag tänkte skriva mer om när min familj var här, det var så roligt att ha min älskade familj här! Och vi hann med en hel del...

 

Först var vi några dagar i Kapstaden – hälsade på Marina, hemma i mitt hus och på St Annes. Vi var uppe på Taffelberget, men vi lyckades komma in i ett stort moln med en vitt vägg och noll sikt, så de va ju lite surt. Sen åkte vi ut med båt till Robben Island, tidigare förde man bort spetälska hit, men under apartheiden fängslade man politiska fångar som kämpade för frihet och de svartas rätt. Men istället fänglas de, uscha! Nelson Mandela satt här i ett litet rum i 18 (?) av sin 27 år i fängelse. Men som det stod på bussarna; ”The journey’s never long when freedom’s the destination”

 

 
 

Härlig eftermiddag vid havet (Camps bay) där vi också hade picknick i solnedgången, underbart!

 
 
 

Vi åkte till Godahoppsudden, som är känt som den sydligaste punkten, men icke...  Men dock är det myckt vågor och strömmar, så ”om man lyckas runda denna udde är det gott hopp om att komma till Indien”. Vi hälsade också på hos Pingu och alla hans 3000 pingvinkompisar!

 
 

Sedan reste vi vidare från Kapstaden via vindistrikten kring Stellenbosch, till Montagu och var där på safari! Även om det inte vimlade av djur där var det helt ok och kul att se djuren ute där de lever. Vi lyckades se vita lejon, giraffer (min favorit), elefanter, zebror, bufflar, noshörning, flodhäst, apor, bockar/antiloper!

 
 
Fortsättning följer...

 



Kommentarer
Anonym

Hej på dig!
Tack för kortet! Så roligt att få kul post! Vi har förärats med tre riktiga påskkort i år. Fantastiskt!
Nu är Elin o David här i några dagar. De har dock hållit sig härifrån idag eftersom jag haft en dag hemma med rättning av nationella prov. I morgon ska vi umgås, då kommer även Emanuel hit. Han kom hem i söndags efter tre månader i Australien och Chamonix. Nu har han jour och tackar inte nej till ett middagsmål.
Njuter nu av att ett helt påsklov ligger framför. Önskar att du har det riktigt bra och får kraft att klara den tid du har kvar där du är.
Kramar till dig från Klas-Åke och mig!
Annelie

2013-03-28 @ 20:44:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marie I Sydafrika

mitt äventyr och vardag som volontär i sydafrika...

RSS 2.0