Glad Påsk!

FREDAG

 

-          ”Marie!”

Att mötas av det varje morgon och sen leende barn som springer emot mig och vill krama mig!

Då känner jag att jag betyder mycket för barnen, att de känner mig och är trygga med mig. De ser att jag bryr mig om dem. Jag kan ge dem mycket och de ger mig mkt glädje tilbaka. Det gör att jag känner det meningsfullt och att jag gör en viktig insats här. Det är inte så många volontärer nu och det är en del andra förändringar, då känns det oxå viktigt att jag finns där för barnen.

 

Men samtidigt känner jag inte riktigt samma entusiam som i början, jag har varit här i sju månader nu och jag börjar känna att jag är på slutet nu. Det känns ganska lagom; jag kommer vara här en månad till, sen åka jag på en tur till Namibia, Botswana och Zimbabwe (ser jag verkligen framemot!) och kommer sen hem till Sverige 6juni.

 

 
 
 

 

Jag slås av vilken glädje och tacksamhet som finns här. Många har det svårt och fattigt men har ändå en förmåga att se det man har, vara glad för det och ha gemenskap med varandra. I Sverige klagar vi ofta över småsaker och det vi inte har, istället skulle vi vara glada över det vi har! Vi ser nog inte hur bra vi många gånger har det. Många är fattiga här när det gäller pengar, men är rika på mycket annat. Alla har vi något att lära av varandra och Afrika kan lära och ge oss mycket också.

 

 

Glad Påsk till er alla! Igår skrev jag ut påskteckningar som barnen fick färglägga och nu är jag ledig fyra dagar. Vi ska ut och söka boende för Sanna och Nicki, jag känner en oro för det, men jag ber och hoppas att det ska lösa sig. Jag ska också till kyrkan och så kanske vi ska på picknick i en park. Glöm inte vad påsken står för och vad Jesus har gjort för oss! Han tog allt på sig så att vi kan komma till en kärleksfull Gud varje dag!

 

 

Nu är det höst här med olika väder varje dag. Det är fortfarande varmt o soligt vissa dagar, medan det nästa dag kan regna och vara kallare, typ 20grader.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marie I Sydafrika

mitt äventyr och vardag som volontär i sydafrika...

RSS 2.0