Slutet på något är alltid början på något nytt...

Ja, idag var det den sista dagen på St Annes. Hur känns det? Konstigt, efter att ha varit där i typ 8 månader nu ska jag inte längre komma dit (kanske kommer dit och hälsar på nån dag innan jag flyger hem till Sverige bara). Nu måste jag lämna mina barn (och mammor). Även om de är jobbiga och jag är trött på dem ibland, så älskar jag dem. Jag har lagt ner mitt hjärta och själ här. Hur kommer det gå för dem i deras liv och vad kommer de göra? Frågor som jag inte kommer få svar på, men de kommer alltid finnas i mitt hjärta och i mina böner. Vilken fantastisk gåva vi har i bönen! Fast vi är långt ifrån varann kan vi be för varandra. Det var trakigt att saga hejda och jag kommer sakna dem.

 

Samtidigt måste jag säga att det känns ganska skönt att sluta också. Känner mig rätt ”klar” där nu och jag längtar till touren och hem till Sverige. Jag är trött på att skrika och säga till dem hela tiden när de inte vill lyssna eller sitta still mm. Tålamodet har testats här... Men de är ju barn.

 

 

 
 
 

Så igår bakade jag chokladbollar med de fem äldsta barnen och de bjöd jag alla på ida. Jag hade också med mig ballonger som vi lekte med idag, och så fick de varsin liten present. Såpbubblor, kritor och liten målarbok. Jag framkallade foton på barnen som jag gav till mammorna, väldigt uppskattat och det är roligt att se deras leenden.

 

De ordnade lunch som vi [t tillsammans! De holl ”tal” och var sa tacksamma for min insats pa St Annes, kandes roligt att hora. Och sa fick jag orhangen och en ”tavla” som barnen hade tryckt sina hander pa, Wow!

 

 

 

 

Nu är det alltså slut här, men på söndag börjar touren. Det ska bli väldigt kul och spännande! Vi är ett gäng på 20-25 pers som kommer åka i en lastbil/buss till Namibia, Botswana och Zimbabwe. Det blir natur, djur, människor, äventyr, upplevelser och tältning. Det ser jag verkligen framemot!

 

Touren är i 3veckor, sen kommer jag tillbax hit i 1,5 vecka. Och den 6juni ses vi Sverige! Svenskt och bra, eller vad säger ni?? Alla är lediga och flaggar.

 

 

Jag kommer inte ha så mycket tillgång till internet eller att svara på mobilen, så då vet ni varför jag inte svarar om det skulle vara nåt.


 



Kommentarer
Anonym

Vi önskar dig verkligen en härlig tripp! Njut och upplev med alla sinnen!
Kramar från Annelie o Klas-Åke

2013-05-03 @ 20:43:44
Gunvor

Lycka till på din resa, hoppas du får uppleva mycket både spännande och vackert. Ha det så bra!
Kram Gunvor o börje

2013-05-03 @ 21:18:57
Emma och Martin Vilhelmsson

Ha det så gott på din resa och roligt att läsa din blogg!!

Svar: tack, det är så roligt att läsa era nyhetsbrev oxå!
Marie

2013-05-13 @ 17:26:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marie I Sydafrika

mitt äventyr och vardag som volontär i sydafrika...

RSS 2.0