En bra helg

 

SÖNDAG

 

Jag har haft en bra och härlig  helg! Igår var vi ett gäng från kyrkan som vandrade på eftermiddagen. Det var skönt att komma ut i naturen lite. Underbart vackert! Vi vandrade upp på Devils Peak – berg där man nedanför ser stan och sen havet i bakgrunden. Kapstaden levererar.

 

 
 
 

 

Idag begav vi oss till Kuilsriver, först till Sanna och Nickis nya hus. Eller man kanske mer ska kalla det för ett uthus. Huset är enkelt, men de har iaf nånstans att bo nu. Det känns så skönt och jag kan andas ut lite. Vi snackade också med en som kan hjälpa till med transport av deras saker nästa helg, så har det oxå löst sig.

 

Efter det gick vi hem till Sannas kusin och där grillade vi = braai! Väldans mysigt o trevligt. Jag älskar känslan, lukten och gemenskapen av grillning. Jag trivs bra där och lilla Kelly är så söt. Hon är snart 1år, hon är liten men har växt mycket nu och mår bra. Det känns väldigt bra, säger läkaren och nu behöver de inte komma på kontroll lika ofta  -hon har hiv. Men hon äter bromsmediciner varje dag och med dess hjälp kommer hon kunna hålla sig frisk.

 

 
 

Kuilsriver är ett enklare område. Folk har inte så mycket pengar, men de har varandra och det är en väldigt skön stämning. Det är lite mer Afrika-känsla över det och det gillar jag. Jag har inte sett till några andra vita där, och jag trivs med att komma ut till områden där det inte är turistiskt och där ”vanliga” sydafrikaner bor och träffa dem.

 

 

Vi har så skönt väder nu! Sol o typ 25grader. Perfekt.

 

 

Imorgon har vi en ny vecka framför oss, och jag ser framemot att se vad som kommer hända. Alltid är det något spännande på gång... Jag lägger veckan i Guds händer, ber om beskydd och vägledning.

 

Guds välsigne dig!



Kommentarer
Anonym

Låter verkligen som en härlig helg som passar dig perfekt. Skönt att det verkar ordna sig för Sanna och Nicki. Vilket engagemang du har! Kram mamma

2013-04-23 @ 19:21:17
Anonym

Hej på dig!
Att vara i naturen är fint och ger energi var i världen man än befinner sig! Är det snart dags att bege sig vidare?
Kram/Annelie

2013-04-28 @ 10:27:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marie I Sydafrika

mitt äventyr och vardag som volontär i sydafrika...

RSS 2.0