African och bebisar

 

Nu har jag slagit till och blivit African woman igen! Igårkväll flätade Elize (som jag bor med) inbakade små flätor i hela mitt hår, så nu ser jag ut så här:

 

 
 

 

 

Jag mår bra nu igen, förra veckan var jag sjuk ett par dar och trött resten av veckan. Men nu är det bra igen, jag har mest varit med ”bebisarna” den här veckan och det är mysigt även om det också ha vart en hel del gråt. Vi är inte så många vuxna/volontärer nu, så jag känner mig väldigt behövd.

 

Vi har för tillfället 8 barn i the baby class. Den  yngsta är 2månader och den äldsta 1,5år. Det är väldigt roligt att vara med och se deras utveckling, det händer mycket med bebisarna under några veckor bara. Pojken Joel som är 1,5år till exempel, var knappt ett år när jag kom i augusti. Då satt han bara på golvet. Han kunde inte krypa eller flytta sig, han var inte alls intresserad av saker eller de andra barnen och han grät mycket. Nu har han utvecklats så mycket att han går, leker mycket, skrattar, tar hand om de yngre barnen och har börjat prata lite. Det är roligt!

 

 

 
 
 

 

 

Hösten är här. Det innebär att det är ”jättekallt och regnigt” som sydafrikanerna kallar det. Jag kan inte hålla med o jag skrattar lite för mig själv. Då skulle de se i Sverige! De skulle la inte överleva... Dessutom går det ju inte att gå ut med barnen och leka när det regnar, för då blir man ju blöt! Visst regnar det mer nu o det är ofta kanske 15-20grader nånting, men kallt -hmm?! Det är ju som svensk sommar. Det är dock mörkare nu, och det är segt eftersom jag måste komma hem innan det blir mörkt typ halv7 på kvällen.

 

 

Annars innehåller mina dagar bla läsning, TV, prata och tankar/förberedelser för min tour i maj. Om 2veckor bär det av! Yeah!



Kommentarer
Anonym

Vad fin du är!!! Tänk att du bara ska vara på St Annes ett par veckor till. Hoppas det blir en bra tid. Och sen dags för resa. Spännande! Kram

Svar: Tack för din hälsning! ja hoppas oxå att de ska bli bra det sista nu. men vem är du? kram
Marie

2013-04-18 @ 21:16:58
Pappa

Hej, Ser snyggt ut, det klär dej med lite afro-look! Du får va snäll mot dom små barnen. Ta hand om dej! Kramar

2013-04-22 @ 13:29:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marie I Sydafrika

mitt äventyr och vardag som volontär i sydafrika...

RSS 2.0