Äventyrshelg!

Jag hade en fantastiskt rolig helg! Den innehöll abseiling, kloofing, hiking och vithajsdykning! Eftersom vi skulle starta tidigt båda dagarna så bodde jag på ett backpackersboende.

På lördagen började vi med att vandra upp i bergen, väldigt vackert och skönt att komma ut i naturen. Efter ett tag kom vi fram till en ”sjö” som bildas av ett vattenfall  (det fanns många sådana sjöar). Där hoppade vi 5meter ner  i vattnet från en klippavsats.

 

Efter lite mer vandring var vi ganska högt upp i bergen och det var dags för abseiling! Guiderna riggde rep och vi firade oss där ner 65meter med rep, det var riktigt kul. Vi firade oss genom vattenfallet och blev ordentligt blöta. Det här ger en sådan frihetskänsla!

 

När vi kommit en bit ner i bergen igen körde vi mer kloofing, först lite enkla 5meters hopp. Sen hoppade jag 14meter ner i vattnet! Wow, det var häftigt och verkligen adrenalinhöjande.

 

En riktigt bra dag och jag gick bara omkring och log!

 

 

På söndagen stod nästa äventyr på schemat, vithajsdykning! Även om man inte kan kalla det dykning... Det var mer att gå ner i en bur i vattnet. Men det var häftigt att se hajarna. Vi åkte ut med en båt och satte på oss våtdräkt (jättekallt i vattnet!)

 

De slängde i fiskhuvuden för att locka dit hajarna för mat, så det kändes ju lite kommersiellt och inte så naturligt för hajarna. Men det kom hajar och det var coolt att se dessa stora djur! Nere i burarna kunde vi se dem under vattnet och de simmade nära oss.

 

Det var min äventyrshelg, vad hände i er helg?



Kommentarer
Pappa

Va kul grejer du gör! Du är fantastisk!

2012-11-14 @ 22:32:37
Mamma

Wow, så häftiga saker du har gjort! Att du bara vågar!

2012-11-14 @ 22:43:04
Annelie

Hej!

Härligt att läsa om att du har det bra! Själv hoppade jag nog sista trappsteget i helgen. Skämt åsido, för att svara på din fråga var vi på ett riktigt trevligt, bra och välsmakande musikcafé i Missionskyrkan i lördags. I helgen blir det pepparkaksbak med Elin.

Ha det fortsatt bra!

Kram/Annelie

2012-11-15 @ 21:32:16
Elin

Du är ju galen! Hoppa från 14m.... Jag hade dött ;)
Nej det ser ju ut som du har det riktigt gött, fortsätt njuta! Kram

Svar: hehe, ja lite galen måste man ju va! o man lever ju bara en gång... nej, med de va riktigt kul, borde du testa! hoppas allt flyttande går bra. kram
Marie

2012-11-19 @ 19:00:42
URL: http://elinsara.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marie I Sydafrika

mitt äventyr och vardag som volontär i sydafrika...

RSS 2.0