St annes home

Nu har jag kommit igang lite mer har i sydafrika, har varit sa mkt nytt, det ar stort och sa vet jag inte hur allt fungerar. Sa har kants lite jobbigt, men nu kanns de mkt battre.
 
Igar borjade jag har pa st annes, det ar ett hem, "forskola", for barn och mammor. Det kanns bra att komma hit, da kan jag fa lite mer kontakter och kommer mer in i det sydafrikanska systemet och ser hur manga av dem lever. Det ar roligt att vara har, och jag tror det ar viktigt och att jag utgor en viktig uppgift bara genom att vara med barnen, krama dem och ge dem karlek. Det har nog varit tufft for manga av dem.
 
Pa morgonen far jag aka tag hit, med en av mammorna (som jag bor med) och 2barn. Jag bor i ett hus, i africanstyle; ratt enkelt, sunkigt och kallt, men det ar bra. Jag skulle inte vilja ha nagot lyxigt hotell eller sa.
 
 
Men hur har det nu varit och gatt med allting? Jo, mitt flyg skulle ju gatt i onsdags kvall, men vi satt och vantade pa att det skulle lyfta, efter over en timme sa de att det ar nagot tekniskt problem, sa vi fick ga ur flyget och aka till Hotell odin i goteborg, vilket antiklimax... Men dar blev det lyxrum och frukost, innan vi kom tillbaka till landvetter och fick borja om fran borjan med all incheckning mm. Men nu gick det bra, men en seg resa blev det. Det var anda trevligt for jag traffade pa flera att prata och vara med. Konstigt det dar hur man borjar prata nar man ar ivag och nar det blir nagra problem.
 
Sen kom jag iaf fram i fredags och akte till huset och forsokte gora mig hemmastadd och var ute pa lite saker i helgen, men lite jobbigt nar jag inte ska ga ut sjalv (iaf inte pa kvallen) och inte vet hur jag ska ta med till olika stallen.
 
Kapstaden ar verkligen en stor stad och det ar mkt saker och svart att fa grepp om den. Men snart ska jag nog veta lite mer.
 
 
Tack till er alla som tanker pa mig, skriv garna en kommentar/halsning!


Kommentarer
Birgitta Dahlqvist

Hej Marie. Kollar din blogg varje dag och läser om allt spännande som du får vara med om.Var rädd om dig och ha det bra önskar Birgitta och Ola.

2012-08-28 @ 13:39:56
Erika

Halloj Marie! Det är gott att läsa att du har det bra! Det är alltid lättare när man kommit in i det man ska göra och börjar få rutiner! Självklart har du en viktig uppgift på St Annes och även hemma hos kvinnan du bor hos!
Tänker på dig! Hoppas på mer läsning om ditt arbete snart! Kraaam

2012-08-28 @ 22:34:50
Lisa Samuelsson

Hej Marie!

Skönt att höra att det är bra med dig! Visst tar det tid att komma in i allt när verkligen allt är nytt! Förstår din känsla ;). Guds välsignelse för ditt arbete, vi får gå i Hans kraft, då ordnar sig allt! Kram till dig min vän!

2012-09-03 @ 02:07:15
URL: http://www.lisaimurum.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marie I Sydafrika

mitt äventyr och vardag som volontär i sydafrika...

RSS 2.0