Dagen med stort D

Nu är den stora dagen här! idag åker jag!
 
Ska snart åka till landvetter och därifrån lyfter jag kl 18.
Sen åker jag via Istanbul - Johannesburg  - Kapstaden.
 
Så imorn kl 13 är jag i Kapstaden!
 
 
Det får plats mycket mer än man tror när man väl packar så det gick bra att få med det jag ville :)
Nu är jag redo för ett år i landet längst söderut (nästan)
 
 
Igår fick jag ett bibelord av en jag pratade med, tack! Det står i 5 Mos 31:8. Ett ord av vila i varje dag!
 
"Herren skall själv gå före dig. Han skall vara med dig. Han sviker dig inte och överger dig inte. Var inte rädd, tappa inte modet!”
 
 
Hejdå Sverige! Vi ses om ett år!


Kommentarer
Lisa

Ha det riktigt bra Marie och vi hörs vidare :)!

2012-08-22 @ 17:57:02
URL: http://lisaimurum.blogg.se
linda engkvist kärnhall

Åh, vad roligt att få följa dig på detta äventyr! Vad modig och cool du är!! Många kramar från mig!

2012-08-22 @ 22:13:35
Marie

Tack! nu har jag kommit fram. Det ar mycket nytt och jag vet inte riktigt hur allt kommer bli. men det loser sig, och det kanns bra att vara har nu!

2012-08-25 @ 11:08:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marie I Sydafrika

mitt äventyr och vardag som volontär i sydafrika...

RSS 2.0